loading...

Ocean Cafe

بازدید : 1
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 10:21

  • پیام خطای Fatal Express Port

  1. پیام قابل مشاهده در صورت بروز مشکل: Fatal Express Port error
  2. تعداد بوق های سرور: هیچ
  3. علت بروز خطا سرور: یک پورت Fatal Express با خطای خطرناکی روبرو شده است که سبب NMI شده است.
  4. روش های رفع خطا: insight diagmostics را اجرا کنید و خطا هایی را که نمایش داده میشود را جایگزین کنید. یا تخته های Fatal Express را شل کرده و دوباره نصب کنید.

منبع: بررسی خطاهای سرور HP

بازدید : 1
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 زمان : 10:20

سرورهای شبکه، دستگاه های ارایه دهنده خدمات به کلاینت ها یا همان کاربران شبکه هستند که یکی از مهمترین وظایف شبکه را بر عهده دارند چرا که اگر این دستگاه به مشکل برخورد کند و از ارایه سرویس خارج شود در این صورت کاربران شبکه با مشکل جدی رو به رو خواهند شد پس یکی از عناصر مهم در یک شبکه سرور ها هستند. این دستگاه ها توسط برندهای مختلف و در مدل های مختلفی به بازار تجهیزات شبکه عرضه می شوند. در این میان سرورهای HP در دنیا بسیار پر طرفدار می باشند. همانطور که گفته شد سرور شبکه یک دستگاه ضروری جهت ذخیره فایل ها، اجرای برنامه ها، بهبود کارایی یا افزایش قابلیت اطمینان در اشتراک گذاری منابع مورد نیاز یک شبکه است. با توجه به عملکردها و ویژگی های مختلف، انتخاب سرور مناسب ممکن است کار سختی به نظر بیاید، اما ما سعی داریم با درکی از دانش ابتدایی از سرورهای شبکه، آن را ساده تر کنیم.

منبع: سرورهای شبکه

برچسب ها سرورهای شبکه ,
بازدید : 5
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 12:06

کابل شبکه یکی از تجهیزات پسیو شبکه به شمار می رود و توجه به کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا در صورت خریداری کابل شبکه بی کیفیت، خسارت زیادی به شبکه شما وارد خواهد شد و شبکه شما با افت مواجه خواهد شد. از نکاتی که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید رنگ بندی، پارت نامبر و لوگوی شرکت است.

برای خرید کابل شبکه لگراند میتوانید از طریق سایت مسترشبکه اقدام کنید. به طوری که علاوه بر ویژگی های محصول می توانید از قیمت آن نیز مطلع شده و با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید. همچنین شما می توانید با شماره 62913-021 تماس حاصل کرده و با کارشناسان فروش شرکت صحبت نمایید.

منبع: کابل شبکه لگراند

برچسب ها کابل شبکه لگراند ,
بازدید : 5
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 12:05

  • کابل شبکه نگزنس Cat6a

این نوع کابل در واقع نسخه تقویت شده کابل cat6 است و همانند سایر کابل‌های لن از 4 جفت سیم تشکیل می‌شود. حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در کابل شبکه تگزنس Cat6a حدود 10 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. همچنین پهنای باند در این کابل به 500 مگاهرتز می‌رسد. این کابل دارای ضخامت بیشتری بوده و تداخل امواج الکترومغناطیسی در آن به حداقل رسیده و کیفیت اطلاعات منتقل شده توسط آن بالاتر است. یکی از تفاوت‌های اصلی این کابل نسبت به نسخه قبلی خود، این است که کابل cat6a اطلاعات را با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه تا مسافت 100 متری منتقل می‌کند در حالی که این مسافت در کابل cat6 تا 50 متر است بیشترین کاربرد این نوع کابل شبکه برای محیط‌های صنعتی است و اکثرا به شکل STP تولید می‌شود. انعطاف‌پذیری این کابل کم بوده و استفاده از آن در محیط‌ های مسکونی توصیه نمی‌شود.

منبع: کابل شبکه نگزنس

برچسب ها کابل شبکه نگزنس ,
بازدید : 5
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 12:03

این نوع سرورها بر خلاف سرورها اشتراکی برای وب سایت‌های پربازدید، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ مانند فروشگاه‌های آنلاین که نیاز به امنیت، سرعت‌ بالا، پهنای باند مناسب و دسترسی بالا برای نصب هرگونه نرم‌افزار یا ایجاد تغییرات دارند، مناسب می باشند.

کاربران این سرورهای اختصاصی در CPU، رم، فضای ذخیره سازی و پهنای باند کاملا اختصاصی میزبانی خواهند شد. خرید سرور اختصاصی برای توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن یک انتخاب مناسب به حساب می آید زیرا برای نصب نرم‌افزار و ایجاد تغییرات محدودیتی ندارند. مورد دیگری که باید در رابطه با این سرورها بدانید این است که هزینه سرورهای اختصاصی با توجه به نوع سیستم‌عامل، منابع و منطقه جغرافیایی متغیر است. این نوع سرور‌ها به علت انعطاف بالایی که دارند می‌توانند پاسخگوی نرم افزارهای متعدد و گوناگونی باشند که بر روی آنان نصب می‌شوند.

منبع: سرور چیست و کاربرد آن در شبکه به همراه ویدئو و پادکست

بازدید : 5
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 12:02

در ابتدای نصب و راه اندازی فایروال فورتی گیت Fortinet باید به وسیله کابل console به کنسول مدیریتی فایروال وصل شوید. برای انجام این کار می توان ازنرم افزار هایی مانند putty برای متصل شدن استفاده کنید. هنگامی که وارد کنسول دستگاه شدید username=admin را وارد کنید و بدون وارد کردن password وارد بخش command می شوید.

نصب و راه اندازی فایروال فورتیگیت Fortinet

به وسیله استفاده از دستورات show system interface می توانید تنظیمات interface های فایروال را ببینید، برای Config کردن اولیه جهت وصل شدن به web console از دستورات زیر استفاده می کنید.

منبع: نصب و راه اندازی فایروال فورتی گیت Fortinet

بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 14:25

تا به امروز طراحی و ساختار بیرونی فایروال Fortinet به‌صورت یک مکعب مستطیل است که روی آن می‌توانید نام این برند Forinet را مشاهده کنید. این فایروال های مستطیل شکل در رنگ سفید تولید و ساخته می‌شوند و دارای تنوع رنگی چندان زیادی نیستند. در قسمت پشتی این فایروال‌ها شما می‌توانید چندین پورت مختلف را مشاهده کنید که برای ایجاد فایروال سخت‌افزاری به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. در بخش جلویی این فایروال ها نیز اصولا یک یا چند دریچه های کوچک قرار دارد که به‌عنوان سیستم تهویه هوا عمل میکند و سبب خنک‌شدن دستگاه می‌شوند. طراحی مدرن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این فایروال‌های فورتی نت محسوب می شود که موجب می گردد زیبایی ظاهری چشمگیری در مقایسه با سایر محصولات مشابه داشته باشند.

شما مب توابند با مراجعه به لینک زیر جزئیات بیشتری درباره این محصول بررسی کنید:

منبع: فایروال فورتی نت

برچسب ها فایروال فورتی نت ,
بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:52

برای تشخیص خرابی پاور سرور و تعمیر سرور اچ پی به موارد زیر توجه نمایید:

  • چشمک زن چراغ سبز: نشانه اختلال در ولتاژ ورودی برق
  • صدای دادن پاور در هنگام روشن شدن سرور و عدم روشن شدن: نشان از ولتاژ نامناسب ورودی و یا خرابی کنترل‌کننده‌های ورودی برق
  • متوقف شدن فن‌ سرور و عدم فعالیت در دور بالا: نشان از روشن شدن پاور به صورت ناقص
  • روشن شدن پاور با قدرت و خاموش شدن آن بعد از گذشت چند دقیقه: نشان از بررسی فن‌پاور و هیت‌ سینک به وسیله تعمیرکاران
  • روشن، خاموش شدن چراغ نارنجی پاور: نشان از ولتاژ نامناسب خروجی

منبع: تعمیر پاور سرور

برچسب ها تعمیر پاور سرور ,
بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:52

ماژول سیسکو ساخته شده توسط برند معتبر و جهانی سیسکو یکی از بهترین و باکیفیت ترین ماژول ها می باشد. این ماژول ها با اکثر روترها و سوئیچ ها سازگار هستند و به راحتی بر روی تجهیزات از برندهای مختلف نیز نصب خواهند شد. کیفیت عالی و طول عمر زیاد، ماژول سیسکو را به بهترین انتخاب برای متخصصان تبدیل کرده است.
ماژول ها در واقع یک قطعه ی نسبتا فشرده هستند که جزیی از یک دستگاه بزرگ تر می باشند. ماژول ها به گونه ای طراحی و تولید می شوند که به صورت جداگانه نصب شده، به صورت جداگانه جابه جا می شوند و به صورت جداگانه نیز تحت سرویس و تعمیر قرار گیرند و با نصب هر ماژول یک قابلیت به قابلیت دستگاه اصلی اضافه خواهدشد.

ماژول سیسکو از سوئیچ هایی که دارای پورت Uplink هستند پشتیبانی می کند و به علت پشتیبانی از این محصولات، با تجهیزات شبکه سازگار هستند و می توانند سرعت و کیفیت را بهبود ببخشند. افزایش سرعت و بالا رفتن کیفیت در عملکرد سیستم شما تاثیر بسیاری می گذارد. این ماژول ها همچنین از قابلیت استفاده از تکنولوژی فیبرنوری بهره مند هستند و این اتفاق موجب بالا رفتن نرخ سرعت انتقال را شامل می شود و احتمال خراب شدن قطعات سخت افزاری پایین می آید. از دیگر مزیت ماژول سیسکو می توان به تقویت سیگنال اشاره کرد، با ارائه سیگنال عالی اطلاعات را با کیفیت بالایی مبادله می کنند و این تبادل در عالی ترین شرایط ارائه می گردد.

منبع: ماژول سیسکو

بازدید : 1
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 زمان : 12:51

انواع سرور HP:

سرورهای اچ‌پی در انواع و مدل‌های مختلف با ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود عرضه می‌شوند. در زیر به برخی از مدل‌های معروف سرور اچ‌پی و ویژگی‌های آن‌ها اشاره می‌کنم:

  1. سری HPE ProLiant: این سری شامل سرورهای تجاری است که مناسب برای زیرساخت‌های IT، مراکز داده و بارهای کاری سنگین می‌باشند. این سری شامل مدل‌های مختلفی نظیر HPE ProLiant DL HPE ProLiant ML و HPE ProLiant BL است.
  2. سری HPE Apollo: این سری سرورها برای پردازش با حجم بالا، پردازش موازی و اپلیکیشن‌های علمی و تحقیقاتی مناسب هستند. آن‌ها قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی پردازنده و حافظه را دارند و برای کاربردهایی مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ و شبیه‌سازی علمی مناسب هستند.
  3. سری HPE Integrity: این سری سرورها برای برنامه‌های کسب و کار بزرگ و بحرانی طراحی شده‌اند. آن‌ها از قابلیت‌های اطمینان بالا، بالانس بار و امنیت قوی برخوردار هستند و برای اجرای برنامه‌های مهم مانند پایگاه داده‌های بزرگ و برنامه‌های تجاری بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  4. سری HPE Synergy: این سری سرورها به عنوان یک سیستم ماژولار و قابل مقیاس طراحی شده‌اند. آن‌ها از فناوری‌های مجازی‌سازی و نرم‌افزارهای مدیریت مرکزی استفاده می‌کنند و قابلیت افزودن و به‌روزرسانی ماژول‌ها را دارند. این سرورها برای ایجاد زیرساخت‌های ابری و ارائه سرویس‌های مبتنی بر ابر مناسب هستند.

توجه داشته باشید که اچ‌پی مدل‌های جدیدتر و به‌روزتری را نیز عرضه می‌کند و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها ممکن است با تغییرات زمانی تغییر کنند.

منبع: سرور HP چیست؟

برچسب ها سرور HP چیست؟ ,

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 256
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 421
  • بازدید سال : 2578
  • بازدید کلی : 2578
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه